دکتر زهرا زنجانی (روانشناس بالینی)

دکتری تخصصی روانشناسی بالینی
دکتر زهرا زنجانی (روانشناس بالینی)

راز قدرت واقعی در این است: با تمرین کردن مداوم یاد بگیرید که چطور توانایی های خود را هدر ندهید و در هر لحظه آنها را بر یک نقطه متمرکز کنید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چکیده:


پژوهش حاضر با هدف مقایسه تصویر بدنی  افراد مبتلا به فوبی اجتماعی با افراد غیر مبتلا به فوبی اجتماعی با کمرویی بالا و با کمرویی پایین در دو بعد ادراک و نگرش صورت گرفت.

نمونه تحقیق مشتمل بر 27 فرد مبتلا به فوبی اجتماعی، 24 فرد غیر مبتلا به فوبی اجتماعی با کمرویی بالا و 29 فرد غیر مبتلا با کمرویی پایین بود. ابزارهای مورد استفاده در تحقیق شامل پرسشنامه های هراس اجتماعی، کمرویی، عزت بدنی و محرکهای تصویری استاندارد بود.

نتایج نشان داد که افراد مبتلا به فوبی اجتماعی و افراد با کمرویی بالا نسبت به افراد با کمرویی پایین نسبت به بدنشان نگرش منفی تری داشتند؛ اما افراد مبتلا به فوبی اجتماعی و افراد غیر مبتلا به فوبی اجتماعی با کمرویی بالا در این متغیر با یکدیگر تفاوتی نداشتند. همچنین، نتایج نشان داد در بعد ادراکی تصویر بدنی، تنها بین افراد مبتلا به فوبی اجتماعی و افراد با کمرویی پایین تفاوت وجود داشت.


برای دریافت مقاله اینجا کلیک کنید


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">